Ja jag har mens, hurså?

jajagharmens

Started: December 5, 2015
Finished: December 17, 2015

Language: Swedish
Rating: 4/5 stars

This review is in Swedish

Jag är just nu så himla glad att jag lyssnade på denna bok som ljudbok, för jag tror att jag skulle ha tyckt att den var ganska så trälig att ta sig igenom om man inte hade haft Clara Henry själv som läst den för en. Detta kan vara för att jag är tre år äldre än henne och mycket av den här boken riktar sig mot yngre personer – faktum var att jag flera gånger funderade på om jag kunde spela upp delar av boken för min klass med pre-pubertala årskurs 6 elever, eftersom så mycket känns relevant för just den åldersgruppen. Det fanns dock också en hel del saker i boken som jag inte hade en aning om, vilket bevisar det Clara Henry berättar om i början av boken: vi får typ ingen information om vad detta är och varför det finns, om vi inte gör research själva. Och killarna får knappt någon information alls – sad face 😦 I alla fall; boken innehåller mycket information om vad mens och PMS och andra “kvinnosaker” är och det tyckte jag var väldigt bra. 4 stjärnor, absolut!

One thought on “Ja jag har mens, hurså?

  1. Pingback: Book Report: December 2015 | LadyxGreyWolf

Leave a Reply

