Jag är Love

jagarlove

Started: March 3, 2015
Finished: March 4, 2015

Language: Swedish
Rating: 3/5 stars

THIS REVIEW IS IN SWEDISH

Andra boken i bokcirkeln som vi kör under vår nuvarande kurs på universitetet skulle ha tema “Gemenskap och utanförskap”. En bok om mobbning skulle förmodligen vara klockren till detta, men vårt val föll på “Jag är Love”. Love är inte mobbad, snarare är han väldigt populär – för populär. Alla älskar honom. Bokstavligen. De är galna i honom och han får aldrig vara ifred. Aldrig. Efter in incident på skolan där en grupp kärleksgalna elever sparkat in dörren till toabåset där Love sitter dyker hans pappa upp och tar med honom till en ny skola – en skola för folk som är annorlunda, som har krafter.
Berättelsen är väldigt spännande och det händer nya saker hela tiden, ofta på grund av Loves krafter, men den känns också väldigt kort. Mycket av det som händer skulle kunna utvecklas till längre avsnitt. Jag är inte säker på hur gammal Love är i boken, men mycket av det som sker tyder på att han är i yngre tonåren – och om denna bok ska läsas av en person i just yngre tonåren (alternativt lite yngre) så skulle jag gärna se att den var lite längre.
Trots det så är det en bra och annorlunda bok som jag kommer att försöka komma ihåg att rekommendera till mina framtida elever.

One thought on “Jag är Love”

Leave a Reply

